Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 Το σχολείο μας «οικολογικό σχολείο»
 Το σχολείο μας συμμετέχει για τέταρτη συνεχή χρονιά στο διεθνές Πρόγραμμα –Δ ίκτυο για την Περιβαλλοντική εκπαίδευση «Οικολογικά σχολεία» ή  Eco-Schools .  
Στόχος του Προγράμματος είναι η  ευαισθητοποίηση, η  εκπαίδευση και η  αλλαγή στάσης των μαθητών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, με συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων , στο σχεδιασμό και στη εφαρμογή των δράσεων , ώστε τα σχολεία να γίνουν βιώσιμα , δουλεύοντας σε θεωρητικό , παιδαγωγικό και πρακτικό επίπεδο σε προκαθορισμένες βασικές ενότητες.  
Το Πρόγραμμα ξεκίνησε το 1994 με την συμμετοχή 4 χωρών ( Δανία, Ελλάδα, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο ). Σήμερα 44 χώρες υλοποιούν το πρόγραμμα , 9.125.450 μαθητές και μαθήτριες συμμετέχουν στο δίκτυο , 628.005 εκπαιδευτικοί, 32.156 σχολεία ( μαζί με το δικό μας) και 4000 τοπικοί φορείς.    ( http://www.eco-shools.org/)
 Στην χώρα μας το Πρόγραμμα ξεκίνησε το 1995 . Εθνικός χειριστής του δικτύου είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας Της Φύσης(ΕΕΠΦ) . Συντονιστικός φορέας είναι η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πειραιά και ιδρυτικός φορέας η ΕΕΠΦ. Την σχολική χρονιά 2009-2010 συμμετείχαν 162 σχολεία.
Η συντονιστική επιτροπή τελεί υπό το Υπουργείο Παιδείας και περιλαμβάνει Υπεύθυνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, μέλη Κ.Π.Ε,  εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.                                                                                                                                            Το σχολείο ολοκλήρωσε τις περασμένες χρονιές τις οριζόμενες από το δίκτυο θεματικές ενότητες : Ενέργεια, Νερό, Απορρίμματα, και φέτος υλοποιεί τα ανθρώπινα δικαιώματα .
( Μάγειρας Ιωάννης , υπεύθυνος καθηγητής «οικολογικά σχολεία»)
Η Περιβαλλοντική επιτροπή που δημιουργήθηκε στο σχολείο στο πλαίσιο του προγράμματος των «Οικολογικών σχολείων»  οργανώνει μικρές έρευνες πάνω στα κρίσιμα ζητήματα , συγκεντρώνει και μελετά τα αποτελέσματά τους , συζητά και προτείνει άξονες δράσης και μέτρα που χρειάζονται να ληφθούν , θέτει χρονοδιαγράμματα   δράσεων , καταμερίζει καθήκοντα και τομείς δραστηριοποίησης ανάμεσα στα μέλη της και τα μέλη της σχολικής κοινότητας ( τάξεις, εκπαιδευτικοί, σύλλογος γονέων και κηδεμόνων).Το σχολείο ως οντότητα και ο σύλλογος των καθηγητών έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν με επίλυση θεμάτων σχολικής καθημερινότητας , να χαράξουν στρατηγική, να υλοποιήσουν δράσεις , να αναπτύξουν κριτική σκέψη, συνεργατική συνείδηση και επικοινωνιακές δεξιότητες. Ιδιαίτερη σημασία έχει η συνεχής παρακολούθηση όλων των δραστηριοτήτων και δράσεων μέσα και έξω από το σχολείο και η μέριμνα για την εμπλοκή όλων , ώστε να επιτευχθεί η «οικειοποίηση» του σχολικού χώρου και της σχολικής ζωής από μαθητές , εκπαιδευτικούς , γονείς , δημοτικές αρχές. Το ίδιο σημαντικό θεωρείται η συνεχής ενημέρωση για την πορεία του εγχειρήματος μέσω του blog του σχολείου , ώστε να διατηρείται το ενδιαφέρον και να αναδύονται νέες ιδέες ή να γίνονται οι απαιτούμενες βελτιώσεις των στόχων και των μεθόδων .
(Δαργινίδου Λεμονιά, υπεύθυνη καθηγήτρια προγράμματος  «Φύση και ανθρώπινα δικαιώματα»)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου