Τετάρτη, 23 Φεβρουαρίου 2011

«ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ»

 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΚΟΣΜΟ ΘΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ;

Βλέπεις , είπε, είναι οι Άλλοι         
 Και δεν γίνεται Αυτοί χωρίς εσένα  
 Και δεν γίνεται μ΄ Αυτούς χωρίς , Εσύ     
 Βλέπεις , είπε, είναι οι Άλλοι         
 Και ανάγκη πάσα να τους αντικρίσεις   
 Η μορφή σου αν θέλεις ανεξάλειπτη να’ ναι    
 και να μείνει αυτή .
(Οδυσσέας Ελύτης , «Άξιον εστί», Η Γένεσις).

Στο πλαίσιο της δεκαετίας για την βιωσιμότητα της UNESCO  κάθε έτος επικεντρώνεται σε ένα ζήτημα που απασχολεί τις σύγχρονες ανθρώπινες κοινωνίες και χρειάζεται να επιλυθεί για να γίνουν και να παραμείνουν βιώσιμες.
Η σχολική χρονιά 2010-2011  είναι προσανατολισμένη στο θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων .
 Μαθητές και μαθήτριες του σχολείου  μας που  συμμετέχουν , ευαισθητοποιούνται και δραστηριοποιούνται στην υλοποίηση του  περιβαλλοντικού προγράμματος  σχολικών δραστηριοτήτων  «ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ» (με υπεύθυνους καθηγητές τον κ. Μάγειρα Ι. και την κ. Δαργινίδου  Λ.)  επικεντρώνονται στην αλλαγή της σκέψης τους , ώστε να γίνουν ικανοί και ικανές να δημιουργήσουν νέα νοήματα , νέες αξίες , νέα αντικείμενα διαλόγου και ένα νέο όραμα δημιουργίας μιας παγκόσμιας δημοκρατικής κοινωνίας που θα βασίζεται στην δικαιοσύνη και την αλληλεγγύη. Θα έχει στο επίκεντρο τον άνθρωπο ως ελεύθερη προσωπικότητα και σαν ενεργό πολίτη που θα πράττει , θα συμπεριφέρεται, θα διεκδικεί μέσα στην κοινωνία με σεβασμό στον συνάνθρωπο και την φύση.   .

Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό όν , ζει μέσα σε ένα κοινωνικό σύνολο στο οποίο καλείται να λειτουργήσει. Μέσα στο περιβάλλον του λοιπόν ο άνθρωπος έχει κατ΄ αρχήν θετικές καταβολές, αντιδρά στην βία και την καταπίεση , στην καταστροφολογία , αλλά αν υποστηριχθεί σε δύσκολες περιστάσεις θα αναπτύξει θετική συμπεριφορά.  Θεωρώντας ότι ο άνθρωπος κατέχει αξίες όπως τιμιότητα , υπευθυνότητα , σεβασμό ,μπορεί να δημιουργήσει μια κοινωνία που να  λειτουργεί εύρυθμα , ηθικά και αποτελεσματικά . Αυτά τα θετικά χαρακτηριστικά δεν αρκούν να τα κατέχουν μόνο τα άτομα μιας κοινωνίας . Χρειάζεται και η λειτουργία της κοινωνίας να βασίζεται και να εξασφαλίζει   την ύπαρξη κανόνων και βασικών ηθικών αξιών όπως : Κοινωνική αλληλεγγύη, κοινωνική δικαιοσύνη, ελευθερία , συνεργασία .
Σήμερα ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων παραμένει ζητούμενο και σε καμιά περίπτωση δεν υποστηρίζεται ότι έχει οριστικά κατακτηθεί.  Η έγνοια μας  λοιπόν για τον «άλλον» , που είναι δίπλα μας , συνειδητά και μεθοδευμένα,  θα δώσει νέο όραμα στη ζωήμας,ξεσηκώνοντας πιο βαθειά ανθρώπινα συναισθήματα ,  τα οποία χρειαζόμαστε ,ώστε η καινοτομία να αποκτήσει νόημα , βάθος και προοπτική  για να προχωρήσουμε στην δημιουργία μιας καλύτερης κοινωνίας.  
Δημοσιογραφική ομάδα SAPRESS( Κελέση Μάρθα) 
 Όταν συμμετέχουμε σε  ένα πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων του σχολείου ,  βλέπουμε ότι συνδέεται το θέμα και με το αναλυτικό πρόγραμμα και τα γνωστικά αντικείμενα της τάξης μας ( γλώσσα, μαθηματικά, φυσική, τεχνολογία…) και η στη μάθηση δημιουργείται  ένα άλλο πλαίσιο και νόημα . Η μάθηση νομίζω ότι γίνεται πιο βιωματική , αξιοποιούνται οι εμπειρίες των μαθητών , ενώνεται  η θεωρία με την πράξη και οι δράσεις αποκτούν για μας νόημα και προοπτική .
( Μπελεζώνης Αργύρης , δημοσιογραφική ομάδα SAPRESS)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου