Σάββατο 15 Μαΐου 2010

ΤΟ ΝΕΡΟ: ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ - Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΑΣ ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙ

Στις 25 -26-27 Απριλίου 2010 πραγματοποιήθηκε η εκδρομή του Διαπολιτισμικού Λυκείου Σαπών στο Παρανέστι Δράμας, στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος «Εναλλακτικές μορφές ενέργειας».

Συγκεντρωθήκαμε όλοι στο Κ.Τ.Ε.Λ. Σαπών την Κυριακή 25 του μήνα στις 10.00 π.μ. Βρεθήκαμε εκεί όλα τα παιδιά και οι τρεις καθηγήτριες που μας συνόδευαν, η κ. Κουρτέση, η κ. Πυρίντση και η κ. Αντωνίου και ξεκινήσαμε το ταξίδι. Ήμασταν 24 παιδιά στο λεωφορείο. Περάσαμε πολύ όμορφα ακούγοντας μουσική, συζητώντας και παίζοντας. Κάναμε μία στάση στο «FRESCO» για να ξεκουραστούμε και έπειτα συνεχίσαμε. Περάσαμε μέσα από τη Ξάνθη και απολαύσαμε την εξαιρετικά όμορφη διαδρομή μέχρι το χωριό του Παρανεστίου.

Μόλις φτάσαμε, περίπου στις 13.00 το μεσημέρι, είχαμε ελεύθερο χρόνο για να φάμε και να περπατήσουμε μέσα στο Παρανέστι. Δύο ώρες μετά, μεταφερθήκαμε στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης όπου μας υποδέχτηκαν οι εκπαιδευτές μας, ο κ. Γιώργος και η κ. Ζωή. Μας οδήγησαν στον οικισμό που θα μέναμε και συγκεκριμένα στα σπιτάκια μας. Ήταν ένα μέρος πανέμορφο, μέσα στο πράσινο, με πολύ καθαρό αέρα. Αφού τακτοποιηθήκαμε εκεί και ξεκουραστήκαμε για λίγο, μαζευτήκαμε στο Κ.Π.Ε. Εκεί γνωριστήκαμε καλύτερα με τους εκπαιδευτές, μέσα από περιβαλλοντικά παιχνίδια και δραστηριότητες. Στη συνέχεια προβλήθηκε ένα βίντεο σχετικά με το φράγμα του Θησαυρού στο Παρανέστι και γενικότερα σχετικά με τη βιοποικιλότητα της περιοχής. Συζητήσαμε σχετικά με αυτό και στις 8.00 μ.μ. ήμασταν ελεύθεροι να κάνουμε ό,τι θέλουμε. Ετοιμαστήκαμε λοιπόν κι εμείς και βγήκαμε σε ένα κλαμπ στο Παρανέστι. Περάσαμε πολύ όμορφα, διασκεδάσαμε και χορέψαμε. Αργά το βράδυ φύγαμε και επιστρέψαμε στα σπιτάκια μας για να κοιμηθούμε.

Το επόμενο πρωί συναντηθήκαμε με τους εκπαιδευτές μας προκειμένου να μάθουμε περισσότερα για την ενέργεια του νερού και για τα φράγματα στην περιοχή του Παρανεστίου. Μάθαμε πολλά για τη λειτουργία των φραγμάτων, μελετήσαμε μια μακέτα του φράγματος και ετοιμάσαμε ερωτήσεις γιατί μετά ακολούθησε επίσκεψη στο φράγμα του Θησαυρού. Η διαδρομή μέχρι εκεί ήταν υπέροχη και το φράγμα με τη λίμνη του θεαματικό. Εκεί μας υποδέχτηκε ο υπεύθυνος της Δ.Ε.Η. και μας έδωσε διάφορες πληροφορίες για τη λειτουργία και τη χρησιμότητα του έργου. Το μεσημέρι ξεκουραστήκαμε, ενώ το απόγευμα ετοιμάσαμε ερωτήσεις και κατόπιν κατεβήκαμε στο Παρανέστι για να ρωτήσουμε τους ίδιους τους κατοίκους για τις επιπτώσεις του φράγματος στην καθημερινή ζωή, στο κλίμα, στη χλωρίδα και στην πανίδα της περιοχής. Το βραδάκι βγήκαμε σε ένα καφέ με ζεστό και φιλικό περιβάλλον και το κέφι ανέβηκε στα ύψη, χορέψαμε, διασκεδάσαμε.

Την τελευταία μέρα της εκδρομής μας μαζευτήκαμε όλοι στο Κ.Π.Ε. του Παρανεστίου κατά τις 8.00 το πρωί. Εκεί οι υπεύθυνοι του προγράμματος, ο κ. Γιώργος και η κ. Ζωή, μας έδωσαν υλικά για να φτιάξουμε ζωγραφιές σε χαρτόνια ώστε να τα παρουσιάσουμε στο σχολείο μας. Αφού τελειώσαμε όλοι και βγήκαμε φωτογραφίες με τα έργα μας, επισκεφτήκαμε τέλος το μουσείο του Παρανεστίου. Στο μουσείο είδαμε διάφορα σπάνια ζώα, τα οποία ήταν βαλσαμωμένα. Αργότερα ο κ. Γιώργος μας μίλησε σε μια αίθουσα του μουσείου για τη «μνήμη» του νερού, κάτι το οποίο δε γνώριζαν οι περισσότεροι από εμάς και μας προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον. Κάπως έτσι τελείωσε και η εκδρομή μας. Αφού φάγαμε στις εκπληκτικές ταβερνούλες του Παρανεστίου επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε για τις Σάπες.

Από το πρόγραμμα αποκομίσαμε σημαντικές γνώσεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να οργανώσουμε τη ζωή μας με γνώμονα το σεβασμό απέναντι στο περιβάλλον. Μάθαμε ότι μέσα από τη συνεργασία όλων μας μπορούμε να ανοίξουμε ουσιαστικό διάλογο με το περιβάλλον, να το προστατέψουμε, εξασφαλίζοντας τελικά λύσεις για τη δική μας ποιότητα ζωής γιατί και εμείς οι ίδιοι είμαστε ένας ακόμα κρίκος που απαρτίζει τον κόσμο μέσα στον οποίο ζούμε.

ΑΜΠΟΥΣΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ
                                                                     ΡΩΜΑΝΙΔΟΥ ΛΙΟΥΝΤΜΙΛΑ
                                                                        ΧΡΙΣΤΑΚΑΚΗ ΜΙΧΑΕΛΑ

SAPRESS
Ενημέρωση μαθητών

Παρουσίαση ομαδικών εργασιών «γαιάνθρακας»
Παρουσίαση ομαδικών εργασιών «νερό»
Παρουσίαση ομαδικών εργασιών «βιομάζα»
Παρουσίαση ομαδικών εργασιών «άνεμος»